Känslan från att gå till stark, utslagen och riktigt stark

Att man ena dagen kan känna sig helt utslagen för att nästa dag känna sig riktigt stark och oslagbar, det är lite häftigt att se, men inte lika roligt att uppleva tycker jag.
 
I tisdags så träffade jag pappa på morgonen då jag skulle köra släp nästan till Nynäshamn för scouterna ska på lördag åka till Kristianstad och då skulle packningen till ett fraktföretag så vi packade släpet med pallkragar och all packning som skulle med och sen körde jag, pappa och de två ledarna som ska åka till Nynäshamn. Jag satt och spände mig lite för mycket i bilen då det var första gången jag körde släp och var även därför pappa följde med. Fick huvudvärk och hela axeln var hård... Pappa stod och masserade en stund när vi väntade men det hjälpte inte förrän vi hade kört tillbaka, släpt av på vägen och jag gjort en fin parkering med släp utanför jobbet så det skulle vara enkelt för pappa att bara sätta sig i bilen och köra hem. Då började jag slappna av, men huvudvärken och tröttheten höll sig kvar hela dagen och kvällen. 
 
Pappa bjöd mig på lunch, blev indisk vilket han förstod direkt när jag skickade och frågade om vi kunde äta lunch efteråt. Hehe!
 
Det blev inte mycket gjort på jobbet, men nu de här två första veckorna är lite lugnare och sen kommer det bli lite mer att göra när terminsstarten närmar sig. Dock vet jag ju att det behöver göras en del så sitter och strukturerar upp vad jag ska göra och ska även ha möte med min chef imorgon. Vi behöver planera lite inför terminsstarten då jag inte kommer kunna jobba då Jesper fyller år så det är några andra som ska ta den. 
 
Igår däremot var det andra saker som hände så då kände jag mig riktigt stark. På morgonen, även om det blev senare än jag tänkt så var jag på gymmet och tränade, det blev mitt Pass B som innehåller:
 
Marklyft
Hantelpress
Hantelrodd
Militärpress
Stångrodd 
 
+ magcirkel med: Crunches, nudda tå och v-sits
 
Vilket gick riktigt bra och jag fick höja vikterna en efter en för det kändes alldeles för lätt. Dock blev det aldrig någon hantelpress eller hantelrodd då vikterna jag skulle ha var upptagna och sen tickade tiden iväg så jag fick skippa magcirkeln. Men den tar jag igen på fredag när jag kör Pass A igen. Så nu har jag även fått göra om detta pass, men det var planerat då jag den här veckan har lite mer att jag kör passen i sin ordning men blir det för lätt/tungt så anpassar jag. 
 
När jag var klar tog jag en dusch och skyndade mig till jobbet där jag bara var några timmar innan jag skulle iväg på dagens höjdpunkt. Nämligen att följa med när Jenny skulle hämta mina kusinbarn på förskolan så jag följde med för att se hur det fungerade och sen var jag kvar en stund innan jag fick skjuts hem. Ska nämligen börja hämta och vara barnvakt lite då och då, jätteroligt för jag har inte umgåtts med tjejerna jättemycket och A har bara varit gnällig när jag träffat henne men idag är hon en solstråle vilket är jätteroligt att se. 
 
På kvällen var vi i centrum och handlade lite, jag skulle till Apoteket för att köpa ny ansiktsrengöring och då passade Jesper på att köpa nya skor då hans är helt utslitna efter ha gått konstant i dem sen han köpte dem för knappt ett år sen. 
 
Men nu ska jag äta frukost och göra mig i ordning för jobbet, ska iväg i eftermiddag med mamma och träffa en släkting som är på besök i Sverige från USA. 
 
 
 
Bild från vår seglingssemester där Jesper passade på att fiska lite abborre när vi var på Lökaö
 

Kommentera här: