Produktiv helg

Tanken var att min farmor skulle komma på besök i helgen tillsammans med mamma och pappa, men det blev utan farmor... Så i lördags när vi fått lite sovmorgon och i oss frukost så satte vi igång och städade i lägenheten, bytte lakan och alla handdukar. "Mitt" område är köket och denna gång tog vi även och diskade fläktfiltret och det blev riktigt rent. Samt stod och putsade på diskhosproppen. Mycket går långsamt när jag gör saker, men som Jesper säger "Du jobbar i din egen tidzon där en minut ibland tar fem minuter men det blir superbra!" 
 
Vid 13 kom mamma och pappa och då det började regna massor, vilket det höll på hela helgen så blev det mest fika. Mamma hade skickat att hon skulle ta med sig gott till kaffet så när dem kom startade jag kaffebryggaren, Jesper fixade te till sig och sen åt vi rulltårta med vispad grädde och färska hallon. Otroligt gott och nästan godare i söndags när vi åt upp det sista. 
 
På kvällen blev det pizza från pizzerian nere vid Ica, supergoda är dem! 
 
Sen i söndags höll jag på och sorterade och organiserade hela min garderob och rensade ut lite utslitna kläder. Plus att vi höll på och tvättade och jag missade att sätta alarm så det blev lite missförstånd mellan oss då jag trodde Jesper hade startat den men tydligen hade han inte det så när vi kom ner hade i alla fall timern på torktumlaren och torkskåpet slutat så då var det bara att ta ner all tvätt. Men på eftermiddagen och kvällen kändes det som om jag inte hade gjort någonting på hela dagen men det höll Jesper inte med om. Han hade ju sett mig hålla på med garderoben hela dagen och tog upp det där med tidzonen igen. Var på lite dåligt humör också då jag hade jätteont i ryggen, men tror att jag bara att suttit i konstiga ställningar samt inte rört på mig lika mycket. 
 
Körde ett yogapass på mattan i vardagsrummet framför tvn som är inkopplad så vi ser på youtube och allt möjligt där. Roligt med yoga på storbildsskärm! Kändes lite bättre efter det. 

Kommentera här: