Benpass och kycklinglasagne

 
När man inte hinner träna en dag så får man istället göra det en annan. Så idag när jag jobbat klart vid 12 så satte jag mig i bilen och åkte direkt till gymmet. Hade kollat med Anna innan om det brukar vara lugnt vid den tiden vilket det brukar och det stämde. Bara det att alla hade bestämt sig för att köra ben idag så jag fick improvisera lite. 
 
Började i alla fall med uppvärmning och rörlighet för fot och höft. Körde första varvet med pinne som stöd och andra varvet utan. Gick mycket bättre än förra gången. 
 
Uppvärmning: Per ben
2x20 fram- och bakåtsving
2x20 sidessving
2x30 sekunder Stålmannen
2x10 knäböj med pinne
2x10 utfall med pinne
2x10 marklyft med pinne
 
Ben- och rumpcirkel:
3x10 knäböj
3x10 höftlyft
 
Sist körde jag en del marklyft på låga vikter, känner redan nu av lite i benen så hoppas att jag fortfarande kan gå imorgon när det är tävling. 
 
Avslutade med benpress och insida och utsida lår i maskin. 
 
Kom hem och värmde på en matlåda med kycklinglasagne och tog en påse minimozzarella! Nu har jag jobbat ytterligare och blir lite till. 

Kommentera här: