Jag trodde våren var på väg

 
 
 
Åkte till J efter jobbet i måndags, blev hans kyckling tjofräs som är en stående måltid i hans hem. Jag blev sittandes uppe på hans köksbänk med en kaffekopp i handen. På kvällen skulle han träna med sin kompis så jag gick till centrum och handlade för tisdagsmiddagen och träffade hans syster och hennes pojkvän. Dem båda jobbar på Ica så man träffar hans syster nästan varje gång man är där. Gick tillbaka till lägenheten och satt och tittade i den nya Mio katalogen som han hade fått hem. Satt med post its och markerade saker som skulle behövas i lägenheten. 
 
 
 
Åkte tidigt till jobbet med J på tisdagen och fick gjort drygt sju av 11 punkter mellan 7.15-15.00 då jag och min kollega satte oss i bilen och åkte till simhallen där jag var vikarie för en tränare. Gjorde även ytterligare två punkter på plats där. Sen åkte jag till J igen och satte igång med smeten för laxfärsbiffarna och sedan formade och stekte han dem. 
 
 
 
På morgonen hade det kommit snö och jag som inte hade varken vinterskor eller jacka var speciellt glad... 
 
Igår tog jag sovmorgon och vid 11 åkte jag och mötte Anna vid gymmet och sen åkte jag hem en väldans omväg och fick gå ytterligare en längre promenad än tänkt då bussen inte stannade. Dem hade dessutom inte plogat någonting på den sidan, men när jag kom in i vårt område var det plogat. Skottade trappan och hade kul när pappa tittade på VR. 

Kommentera här: