Mitt i lågsäsong och böcker på löpande band

Gick upp vid halv 8 och gjorde i ordning kaffe som jag satt och njöt av i soffan medan jag läste lite bloggar. Är halvt lågsäsong just nu på jobbet och jag har fått in en effektivisering så jag gör klart allting snabbare än jag gjorde förra året så nu är jag sysslolös igen. 
 
Igår satt jag på anläggningsmöte på kvällen då vi diskuterade frågor som rör simhallen och vilka åtgärder som ska göras för att både personalen och föreningarna ska fungera bättre tillsammans. Var ett trevligt möte då vi fått sådan bra stämmning i gruppen! 
 
Men nu ska jag väl ta tag i dagen och röra mig mot jobbet, sitter och läser böcker på vägen dit så det går lite snabbare.
 
Har fått in en bokhylla i lägenheten (bild kommer i senare inlägg), men ändå så finns det en kartong med böcker på vinden som just nu inte får plats och sen fick jag även böcker från Johanna så dem ligger i en påse under sängen för tillfället. Bokhyllan är full och jag som har en viss ordning och kan inte sära på serier/trilogier så dem är på separata hyllor förutom om antalet böcker i hela inte får plats så nu ser bokhyllan lite rolig ut när jag har börjat läsa en bok men serien på raden under som jag skulle flytta upp fick inte plats på samma hylla så då blev det lite tomma uttrymmen. 
 
Igår läste jag ut Människohamn redan på bussen till jobbet så hade inte något att läsa på hemvägen, men hade nog inte kunnat koncentrera mig då jag började få jätteont i magen och det kändes som om det tog 15 minuter för mig att gå från bussen och hem. När jag kom hem fixade en liten jobbsak som jag hade fått in under tiden jag satt på mötet och sen la jag mig i sängen och började på en ny bok. Min europeiska familj de senaste 54.000 åren heter den och inte lik någon av alla böcker jag läst tidigare, bortsett från Grottbjörnens folk men den här är mer forskningsgrundande. 
 
 
Bild från när jag höll på och sorterade böckerna
 

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

"Min europeiska familj de senaste 54.000 åren" har jag också läst! Jättespännande! :D

Kommentera här: