Höftstabilitet och rörlighetsträningen i måndags

Eftersom jag hade gått med jobbiga smärtor i foten hela lördagen så beslutade jag mig på söndagskvällen när jag återigen hade ont att jag på måndagen skulle köra höftstabilitet och rörlighetsträning i måndags. Foten har jag ont i efter en skada som jag ådrog mig redan hösten 2012, men som blommar upp under hösten och vintern när det blir kallt och man går inte lika mycket barfota utomhus. Dessutom är det väldigt hårt golv på jobbet (simhall) så oavsett om jag går barfota eller har skor med egna fotinlägg så har jag ont. 
 
Uppvärmningen är per ben med pinne
2x30 sekunder fram- och bakåtsving
2x30 sekunder sidessving
2x30 sekunder (10 sek bak, 10 sek fram, 10 sek bak) i Stålmannen
 
Sedan blev det även lite knäböj
3x10 knäböj med pinne
3x10 knäböj med vikt
2x10 höftlyft med vikt 
 
Kände mig väldigt ofokuserad som jag skrev i måndags, men igår började jag känna träningsvärk så någonting måste jag ha gjort rätt i alla fall. Passet drog dryga timmen, men jag hade planerat ytterligare men det drog ut på tiden. Nästa gång kommer jag däremot sänka uppvärmningen så jag kör antal sving istället för sekunder. Beroende på hur dagsformen är i fötterna/höfterna också kommer jag köra utan pinne också, men jag kunde knappt stå på ett ben för dagen utan pinne så tar det lugnt. Däremot kändes det mycket bättre redan på andra varvet. 

Kommentera här: