Dagläger, två veckor till semester och midsommar

Jag har nu haft dagläger en vecka på jobbet och två veckor återstår innan jag går på efterlängtad semester. Har i stort sett stupat i säng varje kväll när jag kommit hem och knappt lyft ett finger för att laga mat på kvällarna. Mitt huvud och kropp är inte direkt vana vid att jobba 8.30-16.00, även om jag har försökt hålla strikta arbetstider de senaste månaderna. 
 
Att jag var rejält trött märktes när jag kom hem till mamma och pappa i torsdags och sloknade i deras soffa på uteplatsen och sov både genom middag och kaffe. Dem ville inte väcka mig för jag sov så gott. Men vid tio när Jesper ringde och berättade att dem nästan var framme där han skulle vara under midsommarhelgen så gick jag och la mig i sängen och sov till elva morgonen därpå. 
 
Min midsommar har mest bestått av vila och uppladdning inför jobbet innan semestern och att längta ihjäl mig efter Jesper. Vi har bara varit borta från varandra så här två gånger sen vi flyttade ihop och tror faktiskt inte vi hade så här lång tid mellan att vi träffades innan dess heller. 
 
 
När mamma och jag låg och sov i soffan så ville Aslan också vara med en stund
 

Kommentera här: