Ursäkta för långt mellan uppdateringarna

Dem senaste veckorna har varit lite röriga, i och med lov för barnen på jobbet väljer jag att ändra mitt schema och vara ledig på helgen. Vilket jag gör när jag får chansen.
 
 
 
Förra veckan på tisdagen var det semmeldag så när jag kom till J hade han köpt med sig semlor från lokala bageriet. 
 
Efter lite googlande så kunde vi komma överrens om maträtt. Tortellini med choriho och mozzarella.
 
Helgen har innehållit en hel del, i fredags kom J's kompis över så åt vi middag tillsammans, medan dem satt och tittade på CS så underhöll jag mig med att fila på mitt CV och skriva personligt brev.
 
I lördags var det fullt upp, satt inte ner någonting på hela dagen. Började med att jag följde med J när han och hans kompis körde sitt 2 h-pass på gymmet, jag är inte van att vara där så länge så när jag var klar med mitt så började jag på ett nytt varv. Hade kört ett tungt ben och rumppass med Anna i fredags så ville inte utmana mig i deras pass. Men ändå fick dem mig att köra ett set benböj med fristång vilket jag inte riktigt har vågat tidigare, men när dem stod och berömde mig efteråt så kändes det väldigt bra. 
 
När vi kom hem igen så blev det lunch och dusch innan vi satte igång och städade hela lägenheten. Började med förberedelser för middagen då mina föräldrar och J's föräldrar skulle komma. Första gången dem träffades så jag och Jesper var lite nervös. Hann precis klart och stod och bytte om då ringde mamma och pappa som stod utanför och väntade. Jag hade innan sagt att jag kunde parkera bilen då man aldrig vet vart man får en plats och dem kan antingen vara supersmå eller superstora. 
 
Har tyvärr inga bilder från kvällen men till förrätt blev det Toast Skagen, varmrätt ungsbakad lax med rotgrönsaker och äpple- och chilitsatsiki och till efterrätt en vanilj frosen cheesecake. Allting blev supergott!
 
På söndagen var det båtmässa i Älvsjö, sen åkte vi snabbt till Nacka forum och åt lunch innan vi åkte vidare till Carro och Theo där det var namnsdagsfika. 

Kommentera här: