Hamra, Tänndalen

Fredagen, näst sista dagen innan vi skulle åka hem och min kropp var rejält slutkörd. Blev mindre och mindre åk för mig under onsdag, torsdag och fredag, men J och hans syster tyckte i alla fall att jag skulle följa med ut och ta bilder. Så sagt och gjort, en stund efter dem åkt iväg så började jag byta om till varma kläder och solglasögon och tog med kameran upp till backen. De tyckte jag kunde följa med upp i sittliften och även fotografera utsikten, men jag fegade ur med att jag inte ville åka upp utan skidor. Men nästa säsong kommer det nog bli upp med kameran också, troligen i sittlift då jag samtidigt inte vill åka ner med kameran. 
 
I den här delen blir det främst vybilder eller områdesbilder, annars hade det blivit väldigt mycket bilder. 
 
 
Hamrabackens vänstersida
 
 
Hamrabackens huvudbacke
 
 
Hamrabackens högersida
 
 
Fjällbyn, bland annat butiken för skiduthyrning
 
 
Hamraliften
 
 
Skidlärarna höll på och förberedde för eftermiddagens slalomtävling för knattarna
 
 
Jesper till höger, hans syster till vänster och en skidskoleklass mitt i backen
 

Kommentera här: